Att ringa Kundcenter är kostnadsfritt. Du betalar till din teleoperatör för uppkoppling och samtalstid. För vissa tjänster betalar du ett pris, till exempel aktiehandel och utlandsbetalningar.
Kundcenter – kontakta oss på telefon
- Personlig service på telefon
- Öppet vardagar 7-19 samt helger 12-15 (stängt storhelger och vissa röda dagar)

Så gör du för att kunna ringa och prata med oss
För att kunna ringa oss behöver du aktivera vår telefontjänst. Det gör du enklast i internetbanken.
Du som har internetbanken
Du som saknar internetbanken
Skaffa både internetbanken och telefontjänsten med hjälp av Mobilt BankID.
Aktivera telefontjänsten på ett bankkontor
Är du företagskund?
Välkommen att ringa
Har du glömt din kod?
När du ringer oss behöver du identifiera dig för att vi ska kunna hjälpa dig. Detta kan du göra på två sätt:
- Mobilt BankID. Skaffa Mobilt BankID
- PIN-kod. Logga in och skapa ny PIN-kod för att ringa
Vanliga frågor och svar
Storhelger och röda dagar som vi har stängt
Jul och nyår: Julafton, Juldagen, Annandag jul, Nyårsafton, Nyårsdagen samt Trettondedag jul.
Påsk: Långfredagen, Påskafton, Påskdagen samt Annandag påsk.
Midsommar: Midsommarafton och Midsommardagen.
Andra röda dagar som vi har stängt: Första maj, Kristi himmelsfärdsdag, Nationaldagen samt Alla helgons dag.
Inte kund?
Är du inte kund hos oss ännu, men vill bli det? Eller har du andra frågor till exempel hur du anmäler konto till kontoregistret, om utbetalningsavier, dödsbo eller något annat?