Hoppa till textinnehållet

Säkerhet och bedrägerier

Se filmen "Så undviker du att bli lurad"

Vi lägger stor fokus på säkerhet och att ha säkra lösningar för alla våra tjänster för att du ska kunna känna dig trygg som kund. Du kan också hjälpa till genom att skydda dina koder och personliga uppgifter. På så sätt skapar vi - tillsammans - en hög banksäkerhet och minskar risken för bankbedrägerier.

Anmäl bedrägeri

Har du blivit av med kort, mobil eller koder? Upptäckt något misstänkt i våra digitala tjänster? Eller fått ett phishingmejl, det vill säga ett "falskt mejl"?

Two focused people in a meeting.

Banksäkerhet i vardagen

  • Spärrhjälp

    Om du förlorat ett kort, ditt BankID eller din säkerhetsdosa är det viktigt att omedelbart spärra dessa.

    Spärrhjälp
  • Integritet och sekretess

    Vi ser alltid till att hantera dina personuppgifter med största sekretess. För att lyckas med det vidtar vi en rad åtgärder.

    Integritet och sekretess
  • Penningtvätt

    Vi arbetar för att förebygga penningtvätt och finansiering av terrorism. Därför måste vi ibland ställa vissa krav på dig som kund.

    Penningtvätt

Spärra ditt kort och byt koder

Om du har förlorat ditt kort så bör du omedelbart spärra det på telefon 08-411 10 11. Om du blivit av med det utomlands, så spärrar du det på telefon 08-411 10 20.

Mer om säkerhet

Frågor?

Kontakta oss

Om du har frågor om hur du använder dina tjänster på ett säkert sätt är du välkommen att kontakta oss. 

Customer