Meny
Våra företagstjänster
Betala och ta betalt
Företagslån och finansiera
Spara och placera
Pension och försäkring
Företagsjuridik
Internetbank, app och BankID
Bedrägeri och säkerhet
Din verksamhet
Bli företagskund

Ring oss - Så gör du för att få personlig service

  1. Ha rätt fullmakt

    Se till att du som företräder föreningen gentemot banken har rätt fullmakt. Ni ska ha registrerat blanketten Fullmakt ideell förening med "fullmaktshavare var för sig”.
  2. Aktivera Telefonbanken

    Du som är fullmaktshavare besöker ett kontor för att aktivera telefonbanken.
    Hitta kontor

  3. Ring och välj en företagskod

    Ring 033-16 65 00 inom 10 minuter.

    Tryck 1 för självbetjäning, tryck ditt organisationsnummer (10 siffror), avsluta med #.

    Välj en företagskod (5 siffror), avsluta med #. Bekräfta genom att trycka koden igen, avsluta med #.

Välkommen att ringa

Vi finns här för dig.

När du ringer:

  • Identifiera föreningen med en företagskod.
  • Identifiera dig själv med Mobilt BankID.

Kontot omfattas av insättningsgarantin

*Kontot omfattas av den statliga insättningsgarantin enligt beslut av Riksgälden.

Varje kontohavare har rätt till ersättning för sin sammanlagda kontobehållning i banken med ett belopp om högst 1 050 000 kronor. Utöver detta belopp kan kontohavare enligt lag under vissa förutsättningar få ersättning för vissa insättningar som hänförs till vissa särskilda angivna händelser, med högst 5 000 000 kronor.

Riksgälden betalar ut ersättningen inom 7 arbetsdagar från den dag banken försattes i konkurs eller Finansinspektionen beslutade att garantin ska träda in.

Vissa svenska och utländska insättare har inte rätt till insättningsgaranti enligt lag: banker, kreditmarknadsföretag, värdepappersbolag, försäkringsföretag, återförsäkringsföretag, tjänstepensionsföretag, understödsföreningar, finansiella institut enligt lagen om bank- och finansieringsrörelse, värdepappersfonder eller alternativa investeringsfonder, pensionsfonder, regioner, kommuner och statliga myndigheter.