Meny
Våra företagstjänster
Betala och ta betalt
Företagslån och finansiera
Spara och placera
Pension och försäkring
Företagsjuridik
Internetbank, app och BankID
Bedrägeri och säkerhet
Din verksamhet
Bli företagskund

Vår webb får ny design!

Den 6 december kommer vår webbplats sparbankensjuharad.se att lite se annorlunda ut. Då är det premiär för vår nya webb! Fokus är att anpassa sajten fullt ut för dig som kund. Det handlar om att webben ska lira oavsett om du besöker oss via din mobil eller dator. Allt för att ge dig bästa möjliga upplevelse!

Sparbanken Sjuhärads webbredaktör Christer Olausson berättar mer om förändringen.

Vad är det som händer med webben?

- Den nuvarande navigeringen fungerar men är gammal och inte helt anpassad efter våra kunders beteende. I första hand handlar det om anpassa sajten fullt ut för mobilbesökare. Enligt våra användarundersökningar har de ibland svårt att hitta på sajten. Och nästan all trafik idag sker via mobilbesök.

Så hur kommer kunderna att märka av förändringen?

- Det kommer dels att se annorlunda ut, mer renodlat rent grafiskt. De stora förändringarna när det gäller användarvänlighet är dels en förbättrad sökfunktion som gör det lättare för kunderna att hitta rätt. Menyerna kommer att förändras med interaktiva funktioner och ett nytt sätt att länka vidare till relaterade sidor på sajten införs. Min uppfattning är att det blir enklare för våra kunder och att de är mer i fokus än tidigare.

Hur länge har arbetet pågått?

- Redan i våras började Swedbank, som tillhandahåller webbverktyget vi arbetar med, att förbereda för uppdateringen. Men det är viktigt att poängtera att det här är ett pågående arbete som kommer att fortsätta även efter lanseringen. Det kommer att göras utvärderingar och kundtester löpande för att anpassa sajten ännu mer. Swedbanks team och webbredaktörerna från sparbankerna jobbar tight ihop inför lanseringen.

Ser du andra förändringar på webben framöver?

- Att vi kommer att fortsätta utveckla för i första hand mobilen är självklart. Om jag får gissa så tror jag att det finns mycket att vinna på att appen och webben blir mer sammankopplade. Idag skiljer det ganska mycket innehållsmässigt mellan kundkanalerna appen, webben och internetbanken.

Christer Olausson
Christer "Nicke" Olausson