Meny
Våra företagstjänster

Mäklarservice

Du som mäklare har möjlighet att kontakta oss på några olika sätt beroende på vad ditt ärende gäller. Här hanterar vi bara bolån och krediter för privatkunder. Företagskunder behöver besöka ett av våra lokala bankkontor.

Hitta bankkontor

 

Tillträden och utbetalningar

Tillträden ska i första hand genomföras i webbportalen Tambur enligt överenskommet arbetsflöde. 

Är du osäker på hur Tambur fungerar? Ta hjälp via deras utbildningssida.

Ärenden i Tambur

Ring 033-16 65 00 för frågor och pågående ärenden i Tambur och välj telefonval 2.

  • Öppet vardagar klockan 08.00-16.00.

Ärenden utanför Tambur

För löseninformation.

Avnotering av pant

Avnotering av pant på bostadsrätt skickas av oss cirka 1 vecka efter att lån har blivit löst.

Avnotering av gamla pantsättningar

Om det vid försäljning upptäcks att det ligger gammal pant mot objektet kontaktar ni oss för handläggning av ärendet.

För att avnotera gamla pantsättningar behöver vi:

  • Lånenummer / referensnummer som är kopplad till pantnoteringen.  
  • Mäklarbild / lägenhetsförteckning. 

Skriv objektet i ämnesraden: Bostadsrättsföreningens namn och lägenhetsnummer.

E-post för Swedbank Hypotek: 

E-post för lån i Sparbanken Sjuhärad: