Vi har sparat dina val. Så hanterar du cookies
Mäklarservice
Du som mäklare har möjlighet att kontakta oss på några olika sätt beroende på vad ditt ärende gäller. Här hanterar vi bara bolån och krediter för privatkunder. Företagskunder behöver besöka ett av våra lokala bankkontor.
Tillträden och utbetalningar
Tillträden ska i första hand genomföras i webbportalen Tambur enligt överenskommet arbetsflöde.
Är du osäker på hur Tambur fungerar? Ta hjälp via deras utbildningssida.
Ärenden i Tambur
Ring 033-16 65 00 för frågor och pågående ärenden i Tambur och välj telefonval 2.
- Öppet vardagar klockan 08.00-16.00.
Ärenden utanför Tambur
För löseninformation.
Avnotering av pant
Avnotering av pant på bostadsrätt skickas av oss cirka 1 vecka efter att lån har blivit löst.
Avnotering av gamla pantsättningar
Om det vid försäljning upptäcks att det ligger gammal pant mot objektet kontaktar ni oss för handläggning av ärendet.
För att avnotera gamla pantsättningar behöver vi:
- Lånenummer / referensnummer som är kopplad till pantnoteringen.
- Mäklarbild / lägenhetsförteckning.
Skriv objektet i ämnesraden: Bostadsrättsföreningens namn och lägenhetsnummer.
E-post för Swedbank Hypotek: avnoteringar@swedbank.se
E-post för lån i Sparbanken Sjuhärad: dk@sparbankensjuharad.se