I första hand ska du ta kontakt med researrangören för att efterfråga återbetalning eller om en ombokning är möjlig. Om detta inte är möjligt och din resa avser en paketresa behöver du ansöka om ersättning via resegarantin. Om ersättning inte utgår via researrangören eller resegarantin kan du, om du betalat din resa med något av Swedbanks kort, göra en reklamation inom 120 dagar för att se om återbetalning är möjlig. Du behöver då bifoga underlag att du inte kommer att få ersättning eller ombokning via Researrangören eller via resegarantin. Du behöver även bifoga samtliga underlag avseende din bokning och kontaktförsök med resebyrån.

Mer information går att hitta via följande länkar:

Bankkort

Har du betalt din resa med något av våra bankkort kan du göra din reklamation på följande sätt:

  • I internetbanken. Konton och Kort - Hantera kort - Reklamera köp/uttag - Välj bankkort - Till den tidigare versionen.
  • Via Kundcenter, om du har tjänsten Personlig Service, på telefonnummer 033-10 50 60.
  • På något av våra bankkontor.

Betal- och Kreditkort

Har du betalt din resa med något av våra betal- och kreditkort kan du göra din reklamation på EnterCards webbplats:
Reklameraköp med betal- och kreditkort (EnterCards webbplats)

Direktbetalning och Swish

Observera att ovan inte gäller om köpet gjorts via direktbetalning - då ska du kontakta Kammarkollegiet eller resebyrån.