Den här webbplatsen använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Läs mer om cookies och hur du kan stänga av dem.

OK
Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Hej! Hur kan vi hjälpa dig?

Ställ din fråga här

Telefonbanken

Öppettider033-10 50 60 val 3

Digital Support

Dygnet runt0771-97 75 12

Spärrservice

Dygnet runt08-411 10 11

Frågor och svar om Näthjälpen

Tjänsten erbjuds i samarbete med Affinion International AB. Här svarar de på några av de vanligaste frågorna.

Här finns vanliga frågor och svar om Näthjälpen

Kan jag få hjälp med att ta bort all information om mig på internet?
Vad kan jag få hjälp med genom Näthjälpen?
Kan ni garantera att innehållet kommer att tas bort?
Vilka upplysningar behöver ni för att ta bort innehållet?
Gäller tjänsten för min familj?
Hur gör jag när jag ringer till er från utlandet?

Kan jag få hjälp med att ta bort all information om mig på internet?

En förutsättning för att vi ska kunna hjälpa dig att ta bort information om dig är att innehållet strider mot den aktuella webbplatsens användarvillkor och/eller strider mot tillämplig svensk lag.

Vad kan jag få hjälp med genom Näthjälpen?

Vi kan hjälpa dig med att:

  • Ta bort kränkande och/eller stötande innehåll från sökmotorer
  • Ta bort falska profiler
  • Avsluta abonnemang och profiler
  • Få tips och råd om hur du kan säkra dina konton på sociala medier

Kan ni garantera att innehållet kommer att tas bort?

Nej, vi kan inte garantera att innehållet kan tas bort. Orsaken till detta kan vara att innehållet inte strider mot den aktuella webbplatsens användarvillkor och/eller strider mot tillämplig svensk lag, eller att webbplatsen inte responderar.

Vilka upplysningar behöver ni för att ta bort innehållet?

När vi kontaktar webbplatser och/eller sökmotorer kan vi behöva en fullmakt samt en kopia på en giltig id-handling för att få lov att föra din talan.

Gäller tjänsten för min familj?

Ja, tjänsten gäller alla i familjen förutsatt att ni ingår i samma hushåll och är boende på samma adress.

Hur gör jag när jag ringer till er från utlandet?

Då ringer du oss på +46 8 775 50 00.

Stäng Skriv ut