Den här webbplatsen använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Läs mer om cookies och hur du kan stänga av dem.

OK
Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Hej! Hur kan vi hjälpa dig?

Ställ din fråga här

Telefonbanken

Öppettider033-10 50 60 val 3

Digital Support

Dygnet runt0771-97 75 12

Spärrservice

Dygnet runt08-411 10 11

Vid dödsfall

Allé

Mitt i sorgen när någon dör ska du som anhörig och dödsbodelägare ta tag i allt det praktiska. Här får du hjälp så allt går så enkelt och smidigt som möjligt.

Arvskifte

En bouppteckning ska upprättas inom tre månader från dödsfallet och lämnas till Skatteverket inom en månad. När bouppteckningen är registrerad och klar är det dags för arvskifte.

Ett arvskifte innebär att dödsboet delas mellan delägarna när eventuella skulder är betalda och eventuell bodelning är gjord. Om dödsbodelägarna vill utse en person som representerar dödsboet vid arvskiftet fyller ni i Fullmakt.

Läs mer om arvskifte och hur vi kan hjälpa till med bouppteckning, bodelning och arvskifte.

Tips till dödsbodelägaren

Vad du behöver tänka på att göra som anhörig och dödsbodelägare vid ett dödsfall.

Detta gör banken vid dödsfall

En äldre kvinna pratar i telefon

Vid ett dödsfall hanterar banken vissa saker direkt för att proaktivt hjälpa dig som anhörig och dödsbodeltagare.

Kontaktvägar

Stäng Skriv ut