Den här webbplatsen använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Läs mer om cookies och hur du kan stänga av dem.

OK
Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Hej! Hur kan vi hjälpa dig?

Ställ din fråga här

Telefonbanken

Öppettider033-10 50 60 val 3

Digital Support

Dygnet runt0771-97 75 12

Spärrservice

Dygnet runt08-411 10 11

Frågor och svar om Mastercard Platinum


1. Vilka förmåner ingår i Mastercard Platinum?

Betal- och kreditkort Mastercard Platinum innehåller en mängd förmåner och försäkringar. Några av dessa är personlig service via concierge, fri tillgång till flygplats lounger med Lounge Key, bonus på allt du handlar samt reseförsäkring. Du kan läsa mer om MasterCard Platinum och vad kortet innehåller på swedbank.se/platinum

2. När betalar jag årsavgiften för mitt kort?

Årsavgiften för kortet betalar du på din första månadsfaktura och därefter löpande var tolfte månad.

3. Vilka kreditgränser kan man välja på Mastercard Platinum?

Kreditgränsen för Mastercard Platinum är 50 000–750 000 kronor.

4. Hur fungerar bonusen på betal- och kreditkort Mastercard Platinum?

En krona är en poäng. När du nått 25 000 poäng drar vi av 100 kronor på din nästa månadsfaktura. På din månadsfaktura ser du din nuvarande bonusställning.
Läs mer om bonus

5. Hur fungerar spärrtjänsten?

Du registrerar valfria värdehandlingar: kort, pass, körkort övriga ID-handlingar till spärrtjänsten på platinumservice.se. Om du behöver spärra någon av dina värdehandlingar kan du kontakta spärrtjänsten dygnet runt på 0771-42 00 10. Ditt Mastercard Platinum blir automatiskt registrerat men övriga handlingar måste du själv registrera. Mer info hittar du på platinumservice.se, du loggar in med ditt Mobila BankID.
Läs mer om spärrtjänst

6. Hur fungerar Lounge Key?

Du som har ett Mastercard Platinum får automatiskt fri tillgång till över 600 flygplatslounger runt om i världen via Lounge Key. Fritt inträdde i Lounge Keys lounger finns automatiskt på ditt Mastercard Platinum så du behöver inte ha något extra medlemskort utan checkar in i loungen med ditt Mastercard Platinum. Som kortinnehavare har du möjlighet att ta med en gäst i loungen till en kostnad av 24 euro, observera att loungerna kan ha olika bestämmelser kring gästbesök. För att enkelt ha översikt över vilka lounger du har tillgång till via Lounge Key rekommenderar vi att du laddar ner Lounge Key appen. Du registrerar dig för appen på loungekey.com/swedbank, sedan kan du ladda ner appen och enkelt söka efter specifika lounger och se vilka villkor som gäller för just dessa. Extrakortinnehavare har också automatiskt fri tillgång till loungerna, på samma sätt som huvudkortinnehavaren.  

7. Hur fungerar nyckel- och bagagebrickan?

Ditt MasterCard Platinum levereras i en box tillsammans med en nyckel- och en bagagebricka. Dessa fäster du på din nyckelknippa respektive på ditt bagage. Om dina nycklar eller ditt bagage skulle komma på villovägar kan de hitta tillbaka till dig via brickan.

8. Hur fungerar concierge?

Concierge kan hjälpa dig med bokningar av restauranger, hotell och evenemang och ger dig tips på aktiviteter och nöjen. Oavsett vad du har för önskemål ser de till att göra både din vardag och dina resor smidigare och mer underhållande. Själva tjänsten ingår i ditt Mastercard Platinum så för service betalar du inget extra, men du betalar för de varor/tjänster du beställer via concierge. Du når concierge på 0771 42 00 10 eller genom att maila concierge@platinumservice.se

9. Var kan jag läsa mer om försäkringarna som ingår på kortet?

Läs mer om:
Du kan även jämföra försäkringar på våra olika kort.

10. Vart vänder jag mig om jag har fler frågor?

Om du har fler frågor om Mastercard Platinum kan du alltid kontakta kundservice på 0771-42 00 10.

Stäng Skriv ut