Hoppa till textinnehållet

Vår Facebookpolicy

Big family around small table on the terrace

Varmt välkommen till Swedbanks kundtjänst på Facebook! Här kan du ta del av vad vi brinner för på Swedbank och vi svarar gärna på dina frågor.

Tänk på att inte lämna ut personlig information, som personnummer, kontonummer, kortnummer, PIN-kod, lösenord eller annan känslig information på Facebook.
Har du frågor om dina personliga ärenden kan du vända dig till vår telefontjänst på 0771- 22 11 22.

För diskussioner på vår Facebooksida vill vi att man håller en trevlig och saklig ton. Vi kommer att plocka bort kommentarer som är av kränkande karaktär. Användare som bryter mot reglerna kan komma att blockeras. Vi ber dig att respektera Facebooks regler och svensk lag, särskilt dataskyddsförordningen (GDPR).

Kommentarer eller meddelanden får till exempel inte innehålla:

  • Obehörig publicering av upphovsrättsskyddat material
  • Länkning till sidor som innehåller olagligt material
  • Uppmaningar till brott eller annat som bryter mot svensk lag
  • Hets mot folkgrupp, sexistiska yttranden eller andra trakasserier
  • Olaga våldsskildring eller pornografi
  • Hot, skvaller eller lögner
  • Förtal, personangrepp eller ärekränkande inlägg
  • Svordomar eller obscena ord
  • Kommersiella budskap

Var uppmärksam på att det du skriver på sidan blir synligt för andra användare och kan röja din status som kund samt vilka produkter och tjänster du använder hos Swedbank eller annan bank.

Vi skickar aldrig ut meddelanden till dig där vi ber dig att lämna ut personliga uppgifter eller att logga in på internetbanken via en direktlänk. Får du sådant meddelande från någon som uppger sig vara Swedbank-anställd, kontakta oss omedelbart.

För information om Swedbanks personuppgiftsbehandling, se swedbank.se/gdpr.

Varmt välkommen till Sparbanken Sjuhärad på Facebook! Här kan du ta del av vad vi brinner för och vi svarar gärna på dina frågor.

Bankens Facebooksida heter facebook.com/sparbankensjuharad

Tänk på att vi inte kan svara på frågor innehållande personlig information som personnummer, kontonummer, kortnummer, PIN-kod, lösenord eller annan känslig information via Facebook. Har du frågor om dina personliga ärenden måste du vara identifierad. Du kan i dessa fall med fördel vända dig till Kundcenter Personlig service på 033-10 50 60. Där legitimerar du dig med Mobilt BankID eller personlig kod.

För meddelanden via vår Facebooksida vill vi att du håller en trevlig och saklig ton. Vi kommer att plocka bort meddelanden som är av kränkande karaktär. Användare som bryter mot reglerna kan komma att blockeras. Vi ber dig att respektera Facebooks regler och svensk lag, särskilt dataskyddsförordningen (GDPR).

Kommentarer eller meddelanden får till exempel inte innehålla:

  • Obehörig publicering av upphovsrättsskyddat material
  • Länkning till sidor som innehåller olagligt material
  • Uppmaningar till brott eller annat som bryter mot svensk lag
  • Hets mot folkgrupp, sexistiska yttranden eller andra trakasserier
  • Olaga våldsskildring eller pornografi
  • Hot, skvaller eller lögner
  • Förtal, personangrepp eller ärekränkande inlägg
  • Svordomar eller obscena ord
  • Kommersiella budskap

Vi skickar aldrig ut meddelanden där vi ber dig att lämna ut personliga uppgifter eller att logga in på internetbanken via en direktlänk. Får du sådant meddelande från någon som uppger sig vara anställd i Sparbanken Sjuhärad, kontakta oss omedelbart.

För information om Sparbanken Sjuhärads personuppgiftsbehandling, se sparbankensjuharad.se/gdpr.

svar dina frågor

Besök oss på Facebook. Tänk på att vi inte kan svara på frågor där det krävs att du är identifierad.

Har du glömt din kod till Kundcenter?

Du vet väl att du kan legitimera dig med Mobilt BankID när du ringer till Kundcenter?