Integration mot programleverantör (ERP)
Swedbank och sparbankerna har integration mot nedan angivna programleverantörer (ERP, Enterprise Resource Planning). Denna integration innebär att du skapar betaluppdrag i ditt program. Sedan skickas det automatiskt till banken där du godkänner betalningsuppdraget i din internetbank. När betalningen blivit utförd skickas återrapporteringen automatiskt till programleverantören.
Om du får inbetalningar via Bankgironummer kommer även dessa att skickas automatiskt till programleverantören. Banken skickar även ett kontoutdrag en gång per dygn för de konton du valt att ansluta till tjänsten.
Det är möjligt att få integration med följande programleverantör:
- Fortnox
Så här ansluter du dig
Du som vill ha en integrering av dina betalningar och kontoutdrag med programleverantören ovan kan kontakta Kundcenter Företag, 033-10 50 60, eller uppsöka ett av våra bankkontor.
Närmaste kontor hinner du här.
För att anslutningen ska gå så smidigt som möjligt behöver du förbereda med följande uppgifter.
Observera att du behöver vara firmatecknare för att kunna teckna avtal.